Ale kosmetika dorazila do mužského světa už dávno a časy, kdy si „silnější“ pohlaví vystačilo jen se sprchováním a umytím vlasů i obličeje, jsou minulostí. Určitě se i dnes najdou muži, kteří při slově kosmetika obrací oči v sloup a s unaveným úsměvem utrousí, že to nepotřebují. Tací však dnes již patří k menšině. Muži si váží svého vzhledu, chtějí na ostatní působit upraveně a přitažlivě. Nic nenechávají náhodě. Jedna britsko-americká studie ukázala, že muži věnují péči o krásu v průměru 26 minut denně. To je zhruba stejná doba, jakou tomu věnuje pracující žena. Jediný rozdíl mezi pohlavími je v tomto směru jejich postoj k péči o obličej a tělo. Ženy spojují péči především s ženskostí a krásou. Muži upřednostňují multifunkční produkty, jako je třeba naše novinka JFM 2 v 1.
Kladete si otázku, proč existují rozdílné kosmetické produkty pro ženy a muže? Inu, není kůže jako kůže! Mnozí lidé netuší, že muži a ženy mají rozdílnou pokožku, přičemž odlišnosti se projevují až po pubertě. Od puberty dál se v těle mužů rapidně zvyšuje hladina mužského pohlavního hormonu testosteronu. Produkce kožního mazu je náležitě podpořena a struktura i vlastnosti mužské pokožky se výrazně formují. Ale ženská a mužská pokožka mají i něco společného. Podléhají stejným vnějším stresovým faktorům, jako jsou UV záření, znečištění životního prostředí, emocionální stres, nezdravá strava, alkohol, nikotin, nedostatek spánku atp. Jen holení obličeje je primárně vyhrazeno pro muže. V průměru se muž za život oholí asi 16 000krát. Toto množství představuje pro pokožku skutečnou zátěž a může zanechat vážné stopy. Při každém holení se odstraní část svrchní vrstvy pokožky. Téměř každý druhý muž pravidelně trpí po holení podrážděnou a zarudlou pokožkou, která navíc svědí a pálí. Tyto kožní reakce jsou způsobeny malými poraněními způsobenými ostrou čepelí žiletky. Právě tudy mohou nečistoty a patogeny proniknout do pokožky a způsobit zánět. Oholené vousy či chloupky mohou po holení zarůstat a působit bolest a diskomfort. Právě holení stojí za velkou částí mužských problémů s pletí. Pokud jí není následně dopřána dostatečná péče, velmi citlivě reaguje na různé vlivy. Mužská pokožka potřebuje péči, která je speciálně přizpůsobena jejím potřebám. Švýcarský výrobce kosmetiky JUST vyvinul vyživující, vysoce účinný, hydratační, povzbuzující a rychle se vstřebávající produkt z řady JUST For Men. Tento balzám bez alkoholu JFM 2 v 1 představuje péči o obličej i vousy zároveň a navíc působí i jako voda po holení, tedy dovede zmírnit podráždění. Balzám má navíc příjemnou citrusově-dřevitou vůni.
Mužská pokožka – zásadní rozdíl oproti „něžnému“ pohlaví:
– v průměru je o cca 20 % silnější
– obsahuje více kolagenu a má pevnější vzhled
– má více mazových žláz, které jsou větší
– produkuje dvakrát více kožního mazu, díky čemuž je mastnější a náchylnější k praskání
– proces stárnutí pokožky začíná později, ale pak poměrně viditelně postupuje
Zajímavosti a fakta ze světa mužů:
Mezinárodní den mužů se slaví 19. listopadu.
Muži stráví holením vousů v průměru půl roku svého života. Během té doby odstraní přibližně 800 metrů vousů.
Nejstarší přání ke Dni otců je staré asi 4 000 let. Je vyrobeno z hlíny a obsahuje přání zdraví od syna jeho otci.
Průměrný muž v Německu vlastní 19 párů spodků.
Vysoké podpatky jsou vlastně pánská móda. Byly vynalezeny ve středověku, aby poskytly jezdcům lepší držení bot ve třmenech sedla.
Jen 56 % amerických manželů cítí zodpovědnost za svůj výběr oblečení.
Prvními roztleskávačkami v USA byli muži.
Asi 3,5 % mužů zpívá tajně v autě. Přesto jsou při řízení více vystresováni než ženy.
Až 75 % mužů se zlobí, když vozidlo před nimi jede pomalu.
Muži lžou v průměru šestkrát denně. Ženy naopak o polovinu méně.
Každý 20. muž si povídá se svými pokojovými rostlinami. Tento typ komunikace prý zvyšuje pocity štěstí a přispívá k relaxaci.
Tento článek byl volně převzat z blogu švýcarského výrobce JUST Schweiz AG.