JAK ROSTLA NAŠE NABÍDKA

Například takto vypadaly koupelové přísady v roce 2003.

První produkty u nás
Samozřejmě to byl Olej z 31 léčivých bylin, s nímž jsme vstoupili na československý trh, společně s Eucasolem, bylinnými krémy a produkty pro péči o nohy a do koupele. Na adrese www.justnahrin.cz/stale-delaji-radost si můžete prohlédnout srovnání některých obalů tehdy a dnes i se zajímavými doprovodnými komentáři. Věděli jste například, že produktová řada pleťové kosmetiky Vital JUST má své kořeny v řadách Collagen (s kolagenem), Rebalance (se sericinem z přírodního hedvábí), AHA (na bázi ovocných kyselin) a ANTI AGE (obohacená lecitinem)?

Kliknutím na obrázek níže otevřete stránku s ukázkami produktů, které Stále dělají radost.

Nečekaný zájem o JUST
I ten k nám patří od úplného začátku. Již v roce 1992 jsme poradcům zasílali omluvný dopis, skladem tehdy totiž bylo v jednu chvíli pouze 17 z celkové nabídky 28 produktů. Společně s námi byl zaskočen i švýcarský JUST. Produkty jsme sice mohli doobjednat obratem, ale čekalo se na dotisk českých etiket v množství, s nímž nikdo nepočítal. Těžko si dnes představit, že by nám nyní chybělo 40 % zásob, jako v roce 1992. Za uplynulé tři dekády jsme zdokonalili spolupráci se švýcarskými partnery i logistiku u nás. Ale i dnes málo produktů znamená hodně komunikace a vynaloženého úsilí. Proto se stále snažíme plánovat co nejlépe. V případě nezdarů si bereme ponaučení pro příště a někdy napůl žertem ve skrytu duše doufáme, že na světový trh konečně dorazí funkční věštecká koule.

Zajímavosti v sortimentu
Koloběh života produktů na trhu má své přirozené cykly. Některé produkty se v naší nabídce objevily pouze na chvíli. Mnohé z nich byly nahrazeny inovovanou verzí nebo se po čase přesunuly ze stálé nabídky do té Mimořádné, aby udělaly v katalogu místo novinkám. Na adrese www.justnahrin.cz/jak-rostla-nase-nabidka si můžete prohlédnout podrobnou časovou přímku zavádění produktů na náš trh. Mezi těmito produkty najdete i zajímavosti, jako jsou třeba Beauty seno Krém na pěstění poprsí, Koupel z mléčné syrovátky, Koupelovou esenci z pomeranče a lipového květu, Pedipeeling či tablety pro péči o ústní dutinu Tab Fizz.

Kliknutím na obrázek níže otevřete stránku s podrobnou časovou osou zavádění produktů na náš trh.
02_02_osa.jpg

Kolekce a sety
Základní kolekce bývá pro nové poradce ta úplně první. Její složení dlouhodobě odráží TOP 10 produktů u nás. Můžete si ji prohlédnout zde. Kolekce jako takové mají své kouzlo, kromě cenového zvýhodnění přinášejí i radostný pocit spojený s rozbalováním a možností vyzkoušet produkty, které třeba nejsou běžně k dispozici. Není tedy divu, že kolekce patří do naší nabídky již od 90. let. Za tu úplně první bychom mohli považovat kufřík s kolagenovou kosmetikou. V roce 1994 jsme připravili naše první vánoční kolekce (verze pro dámy a pro pány). Postupem času jsme přinášeli kolekce jubilejní, sezonní (např. letní cestovní) nebo se zaměřením na byliny (například Slézová kolekce se lidem vryla do paměti) či cílové skupiny (např. Kolekce dokonalého muže).

Nie je zlato, čo sa blyští, a platí to aj naopak
Pavel Bumbala, konateľ a spoluzakladateľ spoločnosti JUST SLOVENSKO, sa s nami podelil o veselú príhodu zo svojich jusťáckych začiatkov. Spája sa s jedným z najobľúbenejších produktov JUST. Uhádnete, o ktorý produkt sa jedná?

„Táto príhoda sa udiala v našich začiatkoch. Denne sme vtedy viac ako menej, úspešne riešili niekoľko problémov spojených s JUST podnikaním. No jeden príbeh si pripomínam často a s úsmevom. Už vtedy bolo obvyklé, že keď sme mali na trh uviesť nový produkt, poslali nám zo Švajčiarska niekoľko vzoriek, ale častejšie priam hotové produkty. Tie sme mali možnosť jednak skúšať a taktiež bolo nutné vybaviť príslušné povolenia pre ich legálny predaj. Relatívne malú krabicu s takýmito produktmi som si v zásielke od pána Guida Lenherra, vtedy obchodného riaditeľa JUST vo Švajčiarsku, vo veľkej zásielke tovaru našiel a ihneď rozbalil. Všetky produkty, ako obvykle, vyzerali veľmi pekne a ich vôňa hoc nová, nás opätovne očarila. Podľa priloženého zoznamu mi však chýbal produkt s čudesným názvom Tea Tree. Prehrabal som výplň krabice a tri škatuľky s tromi fľaštičkami o objeme 10 ml som našiel. Na pohľad nevýrazná žltozelená etiketa s názvom. Myslel som, niečo asi s čajom. Fľaštičku som teda otvoril, ovoňal a za sekundu som bol v inom svete. Ihneď som sa videl v detských rokoch, keď sme s bratom a sestrou tajne u babičky prehľadávali v jej dome na povale skrine a truhly, v ktorých boli navždy odložené, zatuchnuté, prastaré topánky a odevy. Ako kedysi aj v tej chvíli sa mi trochu zatočila hlava, kým som sa spamätal. To čo som natiahol do nosa nebola vôňa ani náhodou. Bol som presvedčený, že nám omylom poslali niečo veľmi, veľmi pokazené. Až po konzultácii s Guidom a českými kolegami som uveril, že to je dobrý nový produkt a že to tak všetko má byť. Produkt prešiel laboratóriami ŠÚKLu (pozn. red. Štátny ústav pre kontrolu liečiv) a celou procedúrou schvaľovania. Po pár mesiacoch sa dostal k vám, poradcom. Ozaj rýchlo sa stal veľmi obľúbeným aj u zákazníkov, hlavne pre jeho jednoznačné účinky. V súčasnosti sa pohybuje v TOP 10 a aj ja som si naň viac než zvykol. Dnes kľudne a bez pretvárky môžem povedať, že mi vonia. I vy ho veľmi dobre poznáte, takže ho viac vychvaľovať nemusím, dokáže sa perfektne presadiť sám.“

Pokud hádáte, že pan Bumbala ve svém vzpomínání vypráví o TEA TREE oleji s manukou a rosalinou (resp. tehdy tedy ještě pouze TEA TREE oleji), máte pravdu.

Edita Svatošová a Petra Ladňáková, Marketingová oddělení JUST CS a JUST SLOVENSKO

Tento článek vznikl díky cennému archivu Venduly Severinové.